SELF GERIGTE LEER VS TRADISIONELE ONDERRIG

dvS2

Code Cabin het Dylan vanoggend laat weet dat hy die internskap posisie as Junior PHP Programmeerder gekry het. Hy het jare terug vir hierdie oomblik begin voorberei, en uiteindelik het dit vrugte afgewerp. Daar heers ‘n opgewondenheid in die huis en my kind se vreugde is tasbaar.

Ek is in die versoeking om almal wat gekant was teen ons self gerigte leer, te laat weet van Dylan se sukses. Ek wonder hoe hulle nou sal reageer? Jare gelede was daar vir my gesê dat ek Dylan grootmaak vir teleurstelling; dat hy niks sou bereik sonder matriek nie.

Dylan het nie vakke gehad nie. Hy het nie Afrikaans, Engels, Geskiedenis, Wiskunde of enige van die normaal aanvaarbare vakrigtings gevolg, of eksamens en toetse afgelê nie. Hy het niks daarvan gehou om boeke te lees nie, en hy het nie rugby of krieket gespeel nie.

Sy pad was onuitgetrap. Hy was altyd op sy rekenaar, het meeste van sy lees ondervindinge aanlyn gehad, en al staan hy vandag in ‘n hoofsaaklik wiskundige rigting, het hy nooit ‘n wiskunde kurrikulum gevolg nie.

Self gerigte leer fokus na binne. Dis gebasseer op die kind se belangstellings en sy soeke na antwoorde. Dis ‘n verkenning van die wêreld en sy rol binne in dit. Dit gee hom die vryheid om sy belangstellings te ondersoek en sy bevindinge te vergelyk met ‘n verskeidenheid van inligtingsbronne.

Tradisionele Onderrig fokus na buite. Dis gebasseer op een persoon se persepsie – die onderwyser. Dit stel die kind bloot aan vooropgestelde konsepte, wat nie bevraagteken mag word nie. Voorgeskrewe boeke maak die onderrigsmetode subjektief van aard.

‘n Voorbeeld hiervan lê in ‘n werksboek wat Mikhail moes voltooi in ‘n publieke skool. (Sy pa het aangedring dat ons Mikhail eers skool toe moes stuur vir ‘n jaar of twee.) Daar was ‘n prentjie van ‘n koffiebeker en Mikhail moes die woord neerskryf. Hy het “mug” geskryf, en sy onderwyseres het dit verkeerd gemerk. Die korrekte antwoord was “cup.” Mikhail was so ongelukkig daaroor. Hy het alle vertroue in sy onderwyseres verloor.

In self gerigte leer bestaan vakke nie. Dis gefokus op belangstellings en vakke oorsky dikwels. ‘n Ondersoek herberg dikwels verskuilde vaardighede. Die kind word blootgestel aan die die lewe as geheel waar verskeie vaardighede benodig word om een taak af te handel.

‘n Voorbeeld hiervan: Die kind gebruik wiskunde om ‘n animasie te doen van ‘n fiets wat beweeg. Hy doen inderwaarheid kuns, maar kan dit nie voltooi sonder ‘n wiskunde agtergrond nie.

Tradisionele Onderrig isoleer vakke. Die kind word kunsmatig aan vakke blootgestel, wat dikwels lei tot ‘n negatiewe ondervinding. Meer as dit, die kind word onderrig deur vooropgestelde metodes, en daar word van elke kind verwag om dit soos ander te ervaar en te doen. Die kind leer dat daar net een manier van doen is. Dit beperk individuele denkprosesse, algemene kennis, en beroof die kind van outentieke ondervindings.

Self gerigte leer het nie definitiewe doelwitte nie. Daar is geen definitiewe vaardigheid/uitkoms wat behaal moet word nie. Die kind besluit self of hy die ondersoek bolangs wil bekyk, of in diepte wil ondersoek. Die kind bepaal teen watter spoed hy sy kennis uitbrei, en dit word gou duidelik in watter rigtings hy meer belangstel.

Tradisionele Onderrig stel doelwitte. Of die kind gereed is vir die vlak van onderrig of nie, daar word verwag dat alle kinders sekere uitkomste moet behaal. Dit lei baie dikwels tot ‘n verwronge selfbeeld wanneer ‘n kind nie in sy ouderdomsgroep kan volhou nie.

Self gerigte leer bevorder onafhanklike denkprosesse. Die kind weeg inligting teen mekaar op, en is vry om dit te bevraagteken, te toets, en selfs te verander daaraan. Hy het toegang tot verskeie bronne, en kan uitkomste teen mekaar opweeg om sodoende sy eie opinie te vorm.

Tradisionele Onderrig leer kinders om instruksies te volg. Die kind word voorgeskryf wat om te dink, hoe om te voel, watter metode om te volg, en word nie toegelaat om die onderwyser te bevraagteken nie.

Ek onthou hoe die onderwyseres vir my verduidelik het dat die antwoordstel wat saam met die kurrikulum aan hulle voorsien is, lees dat daardie prentjie ‘n “cup” is. Ek het net my kop geskud, en gedink – al is die antwoord voor die hand liggend, sal hulle nie afwyk van daardie antwoordstel nie.

Waar tradisionele onderrig in ‘n klaskamer plaasvind vir ‘n sekere hoeveelheid ure, vind self gerigte leer in die wêreld plaas, en is daar nie ‘n skeidslyn tussen leer en leef nie. Die kind absorbeer inligting op ‘n natuurlike wyse, en juis daarom het hierdie kinders ‘n groter algemene kennis as die van hulle eweknieё, en word hulle ook vinniger kenners op ‘n gebied.

 

 

 

 

 

 

Laat 'n boodskap

Verskaf jou besonderhede hieronder of klik op 'n logo om in te teken:

WordPress.com Logo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by WordPress.com. Log Out /  Verander )

Google photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Google. Log Out /  Verander )

Twitter picture

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Twitter. Log Out /  Verander )

Facebook photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Facebook. Log Out /  Verander )

Connecting to %s